Kamil Król

Tenor pochodzący z Lublina. Tu rozpoczął swoją przygodę z muzyką, kończąc Wydział Wokalny Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. T. Szeligowskiego (2006). W trakcie studiów prawniczych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (2003-2008) szlifował swoje umiejętności wokalne, występując z Chórem Akademickim Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Chórem Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego. Edukację artystyczną kontynuował na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie ukończył studia emisji głosu z zakresu śpiewu (2010). Swoje umiejętności wokalne rozwijał u znakomitych profesorów i czynnych śpiewaków, m.in. Katarzyny Oleś-Blachy, Jadwigi Gałęskiej-Tritt, Janusza Ratajczaka, Tomasza Jańczaka oraz podczas wielu kursów wokalnych, m.in. w Międzynarodowej Letniej Szkole Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim pod okiem Anny Mikołajczyk i Piotra Olecha.
Podczas studiów na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy zadebiutował rolą Bojomira w Zamku na Czorsztynie K. Kurpińskiego. Od 2010 roku związany z warszawską Małą Operetką, z którą wykonuje najbardziej znane arie oraz duety muzyki operetkowej i musicalowej. Od 2012 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie, początkowo wspomagając chór, obecnie również jako solista, kreując takie role jak Perczyk i Fiedka w Skrzypku na Dachu J. Bocka, Maurice w Balu w Savoyu P. Abrahama, Zbrojny w Czarodziejskim Flecie W.A. Mozarta czy w bajkach: Ogniomistrz i Rybak w Pinokiu, Kret w Calineczce. Od 2013 roku solista Cameraty Lubelskiej, z którą uczestniczył w prawykonaniach i nagraniach płytowych litanii J. Zeidlera i J. Wańskiego pod batutą P. Stanisławskiego. Od 2013 roku solista Chóru Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie „Lutnia Lubelska”, z którym brał udział w realizacji koncertów rejestrowanych dla TVP (Adventowe Oblatum, W cieniu maków czerwonych), jak również w licznych koncertach i festiwalach muzyki oratoryjnej, patriotycznej, słowiańskiej i religijnej, m.in. Romanse słowiańskie w ramach II Festiwalu Muz Słowiańskich (2016). Od kilku lat bierze udział w inauguracji liturgicznej Festiwalu Tempus Paschale, w 2018 wykonywał partie solowe w Stabat Mater J. Zeidlera wraz z Chórem Akademickim KUL. Od 2015 roku związany również z zespołem instrumentów dawnych Senza Battuta i od 2017 roku z Lubelską Akademią Muzyki Dawnej, z którymi wykonywał solowe partie tenorowe Pasji wg św. Jana oraz kantatach J.S. Bacha. Od 2016 roku bierze udział w przedstawieniach w Regietowie, gdzie wraz z artystami Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie i Teatru Wielkiego w Łodzi kreował takie role jak hr. Saint-Brioche w Wesołej Wdówce F. Lehara czy dworzanina Borsy w Rigoletcie G. Verdiego. Od 2018 występuje jako solista z orkiestrą Wojska Polskiego w Lublinie w repertuarze rozrywkowym i patriotycznym. Juror konkursów wokalnych, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej „Nuty Przyjaźni” w Hajnówce (2017). Prowadzi warsztaty wokalne dla dzieci i młodzieży oraz chórów, m.in. dla chóru Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (2018).
Artysta wszechstronny. W jego repertuarze odnaleźć można utwory z różnych gatunków muzycznych, od klasycznych arii operowych i dzieł oratoryjno-kantatowych, poprzez kameralistykę wokalną, po utwory operetkowe, musicalowe i patriotyczne.