Paweł Michalczuk

Bas. Absolwent studiów I stopnia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Leszka Skrli oraz studiów II stopnia z wynikiem celującym na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie dr. hab. Roberta Gierlacha.

Pierwsze doświadczenia wokalne zdobywał w Polskim Narodowym Chórze Młodzieżowym, z którym koncertował w Polsce i za granicą, wykonując m.in. Stabat Mater oraz III Symfonię „Pieśń o nocy” K. Szymanowskiego, II Symfonię „Lobgesang” op. 52 F. Mendelssohna czy VIII Symfonię „Tysiąca” G. Mahlera. Michalczuk brał też udział w koncertach w ramach Portuguese Summer Choral Festival w Lizbonie oraz w koncercie Sen Gerontiusza pod kierownictwem Paula McCreesha.

W murach Gdańskiej Akademii Muzycznej śpiewał solowe partie w takich dziełach, jak Uwertura jubileuszowa „Nec temere, nec timide” Jabłońskiego, Litanie ostrobramskie S. Moniuszki i Requiem W.A. Mozarta. Na uwagę zasługują również spektakle opery Tannhäuser R. Wagnera z jego udziałem, wystawiane podczas XX Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej.

Już podczas studiów licencjackich rozpoczął współpracę z Operą Bałtycką, zdobywając doświadczenie sceniczne w spektaklach „Otello” i „Nabucco” G. Verdiego, a także w „Strasznym dworze” S. Moniuszki. Współpraca ta zaowocowała partiami solowymi w takich produkcjach, jak: „Ściąga z opery” (jako Mefistofeles z „Fausta” Ch. Gounoda), Opera „Tu!Tu!” (partia Skołuby ze „Strasznego dworu” S. Moniuszki), „Verbum Nobile” S. Moniuszki (jako Serwacy) oraz światowa prapremiera „Sądu Ostatecznego” K. Knittla (rola cara Piotra I). Na deskach Filharmonii Świętokrzyskiej występował w partii Kruszyny w realizacji opery „Sprzedana narzeczona” B. Smetany. W lipcu 2018 wystąpił z recitalem pieśni Chopina w Paryżu podczas festiwalu „Chopin au Jardin”.

W 2016 został aktywnym członkiem prestiżowej Chorakademie Lübeck – międzynarodowego zespołu składającego się z obiecujących solistów, z którym koncertował w Europie i na świecie w repertuarze obejmującym m.in.: Mszę c-moll W.A. Mozarta (wykonanie na Rheingau Musik Festival 2017), światową premierę opery „Buddha Passion” chińskiego kompozytora Tana Duna (podczas Dresdner Musikfestspiele, New Vision Art Festival w Hong Kongu i tournée po Chinach kontynentalnych). Brał też udział w koncertach i nagraniu płyty „Götterdämmerung” R. Wagnera w Hong Kongu oraz wykonaniu dzieła „Psalmus Hungaricus” Z. Kodála w Alte Oper Frankfurt.

W kwietniu 2019 zadebiutował na deskach Polskiej Opery Królewskiej partią Damety w „Scene buffe” A. Scarlattiego. Wtedy to rozpoczęła się jego stała współpraca z tą instytucją, w której wykonywał takie pierwszoplanowe role, jak: Leporello w „Don Giovannim” W.A. Mozarta, Garibaldo w „Rodelindzie” G.F. Händla czy Uberto w „La serva padrona” G.B. Pergolesiego.

×
×

Koszyk

Skip to content