Damian Wilma
Studiował w bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu prof. Wojciecha Maciejowskiego. W 2013 roku ukończył Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Był uczestnikiem Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie pracował pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in.: Izabelli Kłosińskiej, Matthiasa Rexrotha i Eytana Pessena. W roku 2017 rozpoczął studia doktoranckie w poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Wojciecha Maciejowskiego.
Współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, gdzie dotychczas wykonywał partie: Bardosa w spektaklu „Cud albo Krakowiaki i Górale” Stefaniego, Papagena w „Królestwie Dnia i Nocy” na podstawie opery Mozarta, Szlachcica Brabandzkiego w „Lohengrinie” Wagnera, Herolda w „Rigoletcie” Verdiego oraz Przyjaciela Nowicjusza w „Billym Buddzie” Brittena. Podczas studiów wykonał tytułową partię w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego na scenie Opery Nova w Bydgoszczy.
Laureat takich konkursów, jak: Międzynarodowy Konkurs Wokalny „Iuventus Canti” we Vráble (1. miejsce, 2014), Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (finalista i laureat nagród, 2013 i 2017), Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny i Muzyki Kameralnej ,,Muzika be sienų” w Druskiennikach, gdzie zdobył 1. miejsce w kategorii „muzyka kameralna” w duecie z pianistą Oleksandrem Yankevychem (2014). W roku akademickim 2014/2015 otrzymał nagrodę dla najlepszych studentów i dwukrotnie stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.