Monika Buczkowska

Zadebiutowała w Operze Frankfurckiej w latach 2019/20 w „Pénélope” (Lydie) Fauré. Po tym, jak została członkiem lokalnego zespołu w sezonie 2020/21, wystąpiła w Stabat Mater Pergolesiego.

W bieżącym sezonie pojawiła się jako Leonora („Bal maskowy”), zadebiutowała jako Fiordiligi („Così fan tutte”) i występuje jako Helena („Sen nocy letniej” Brittena), a także w „Il trittico” Pucciniego jako Suor Genovieffa („Suor Angelica”) i Nella („Gianni Schicchi”). Wcześniej była stypendystką Programu Rozwoju Młodych Talentów (Akademia Operowa) Teatru Wielkiego w Warszawie, gdzie zagrała Zerlinę („Don Giovanni”) i Zuzannę („Le nozze di Figaro”), a w 2020 roku ponownie pojawiła się na scenie jako Papagena w spektaklu Barriego Kosky’ego „Czarodziejski flet”. Pod dyrekcją Kazushiego Ōno śpiewała w Teatrze Wielkim w „Ognistym aniele” Prokofiewa (koprodukcja z Festival d’Aix-en-Provence). Zadebiutowała jako Donna Anna („Don Giovanni”) na Festiwalu Muzycznym w Nieborowie. Monika Buczkowska wystąpiła w Operze Bałtyckiej w Gdańsku jako Eurydyka („Orfeusz w piekle” Offenbacha) oraz w Teatrze Muzycznym w Lublinie jako Pamina („Czarodziejski flet”). W roli Madeleine w „Le postillon de Lonjumeau” Adolfa Adama świętowała ostatnio wielki sukces na Tyrolskim Festiwalu w Erl, gdzie wcześniej wystąpiła jako Freia („Das Rheingold” Wagnera). Śpiewała w Credo Krzysztofa Pendereckiego w Nagoyi (Japonia).

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu otrzymała I nagrodę na Polskim Festiwalu Wokalnym im. Marii Stankowej w Olsztynie oraz Nagrodę im. Marty Eggerth i Jana Kiepury 10. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki.

×
×

Koszyk

Skip to content