Natalia Skipor

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr hab. Katarzyny Oleś-Blachy oraz prof. Małgorzaty Ratajczak. Ukończyła również studia Muzykologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskiem Jana Pawła II. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła podczas wielu kursów mistrzowskich, m.in.: prof. Małgorzaty Ratajczak, prof. Ryszarda Karczykowskiego, Małgorzaty Walewskiej, prof. Doris Cross – Dziekan Wydziału Wokalnego i Operowego Yale School of Music, Mariusza Kwietnia oraz podczas warsztatów musicalowych Franca D’Ambrosio.

Zadebiutowała na deskach Opery Krakowskiej partią Niclausse’a z opery „Opowieści Hoffmanna” J. Offenbacha w dziele scenicznym „Opera bez ograniczeń”. W ramach spektakli studenckich wystąpiła w operze „Dido and Aeneas” H. Purcella w roli Czarownicy. Wykreowała również rolę Cześnikowej w operze „Straszny dwór” S. Moniuszki. Od 2009 roku współpracuje z Filharmonią im. H. Wieniawskiego w Lublinie biorąc udział w licznych koncertach i festiwalach wykonując dzieła oratoryjne, operowe oraz lirykę wokalną. Warto wymienić koncert „Romanse słowiańskie”, gdzie wykonała pieśni oraz arie operowe kompozytorów słowiańskich w ramach II festiwalu Muz Słowiańskich, partię altową z Pasji wg św. Jana J.S. Bacha BWV 245 wielokrotnie wykonaną z zespołem instrumentów dawnych „Senza batutta” pod kierunkiem Dominika Mielko, a także w Niemczech z orkiestrą Filharmonii Jeneńskiej, partię mezzosopranową oraz altową z Magnificat BWV 243 J.S. Bacha z towarzyszeniem lubelskich muzyków pod batutą Dominika Mielko, Koncert „Dialogu z okazji 450 zawarcia aktu Unii Lubelskiej”, gdzie wykonała pieśni kompozytorów polskich oraz arie twórców białoruskich; partię altową w Stabat Mater J. Zeidlera z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Lubelskiej pod batutą prof. dr hab. Grzegorza Pecki.

W latach 2009-2018 współpracowała z Teatrem Muzycznym w Lublinie, kreując role: Cajtli w musicalu „Skrzypek na dachu” H. Bocka, Trzeciej Damy w operze „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta, główną rolę Demona/Julii w spektaklu „Fidelitas”, komp. M. Jurkiewicz, reż. E. Sadowska, a także występując w koncertach muzyki operowej, operetkowej, musicalowej oraz innych dziełach scenicznych.

Od 2017 roku aktywnie udziela się w Stowarzyszeniu Polskich Artystów Muzyków Oddział Lubelski. Wystąpiła w licznych koncertach oraz festiwalach na scenach lubelskich. Warto wspomnieć coroczne koncerty z cykli „Fonie Lublina” oraz „Dźwiękowe Pejzaże da Camera”.

Wzięła udział w nagraniach multimedialnych koncertów z cyklu „Fonie Lublina”: Mazurki F. Chopina w transkrypcji Pouline Viardot; cykl pieśni Magyar népdalok Sz. 33 B. Bartoka, Pieśni żydowskie op.79 D. Szostakowicza, Pięć pieśni do sł. Aszota Graszy A. Chaczaturiana.

Współpracuje z Teatrem Piosenki w Warszawie z którym wystąpiła w multimedialnych spektaklach: „Opera matematyczna”, Oratorium „Civis Christi” ku czci S. Wyszyńskiego, „Dzwonna kolęda”, „Księga tęsknoty” z utworami L. Cohena z towarzyszeniem orkiestry i innych dziełach scenicznych wystawianych na Zamku w Warszawie, w Łazienkach Królewskich oraz scenach w całym kraju.

Prowadzi działalność pedagogiczną oraz warsztatową, naucza śpiewu solowego oraz emisji głosu, jest korepetytorem Chóru KUL, przez 6 lat była korepetytorem Chóru archidiecezjalnego męskiego „Pueri cantorum”, prowadziła też chóry „Kasjopea”. Występuje z koncertami i recitalami w Polsce oraz za granicą: Francji, Niemczech, Włoszech, Białorusi, Kanadzie, Arabii Saudyjskiej.

×
×

Koszyk

Skip to content