Paweł Żak

Od 2017 roku jest studentem Wydziału Sztuk Scenicznych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w klasie prof. dra Krzysztofa Bednarka. Ma w dorobku wykonania licznych partii solowych, w tym w opracowaniu pieśni „Leć głosie po rosie” Krzysztofa Grzeszczaka zarejestrowanej na płycie monograficznej „Viva la musica” (2018). Brał udział w koncertach z cyklu „200 kantat Bacha na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego” oraz w V Łódzkim Maratonie Bachowskim, wykonując solowe partie w Kantatach BWV 8 i BWV 140 Bacha.

W grudniu 2021 roku w ramach szóstej edycji festiwalu „TRZY-CZTE-RY. Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje”. Śpiewał w prapremierowym, koncertowym wykonaniu miniatury operowej Raport o stanie planety Ryszarda Alzina. W swoim repertuarze ma również partie w wielkich dziełach oratoryjnych, takich jak Mesjasz Händela czy Requiem d-moll Mozarta. Na scenie operowej zadebiutował wiosną 2019 roku w studenckim, premierowym przedstawieniu opery Stanisława Moniuszki „Flis” wcielając się w postać Franka. W 2020 roku wziął udział w kolejnej produkcji łódzkiej Akademii Muzycznej, wystawionej na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi operze Josepha Haydna „Lo speziale”, w której kreował partię Mengone.

Wiosną 2022 roku kreował postać Ecclitico w operze Haydna „Il mondo della luna”, realizowanej w ramach Polsko-Norweskiego projektu „Nowe głosy”, ponownie odkryte opery. Powołanie Polsko-Norweskiej Akademii Operowej. Przedstawienia wystawiane były zarówno w Łodzi jak i Norweskim Trondheim. Swoje umiejętności doskonalił na licznych kursach mistrzowskich. Pracował z takimi dyrygentami, jak: Jan Willem de Vriend, Paweł Przytocki, Marcin Wolniewski, Michał Kocimski, Grzegorz Wierus, Zbigniew Pilch, Lilianna Krych.

×
×

Koszyk

Skip to content