Roksana Wardenga

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu prof. Jana Ballarina. Jest finalistką:
Międzyuczelnianego Konkursu Wokalnego „W kręgu muzyki słowiańskiej” organizowanego przez Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.(2012), XXII Międzynarodowego Konkursu Mikulasa Schneider- Trnavskiego w Trnawie (2017), I Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego w
Bydgoszczy (Nagroda Dyrektora Opery Bałtyckiej Jose Maria Florencio 2019).

Jest laureatką: X Międzyuczelnianego Konkursu Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego. Otrzymała nagrodę specjalną za wykonanie pieśni Ignacego Jana Paderewskiego. (2012), I Nagrody na XV Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. H. Godina we Vrablach.(2013), I Nagrody na VI Ogólnopolskim Konkursie im. K. Kurpińskiego weWłoszakowicach. (2014), II Nagrody na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. A. Hiolskiego w Kudowie Zdrój. (2014), II Nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie im. Jana Kiepury w Krynicy Zdrój(2016), I Nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym „Bella Voce” w Busku Zdrój (2018), I Wyróżnienia na VI Konkursie Wokalnym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2018), I Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej w Katowicach (2019).

Bierze czynny udział w koncertach, recitalach, festiwalach oraz przedstawieniach operowych. Śpiewaczka koncertowała między innymi na festiwalach: Daegu UNESCO Music Festiwal 2021 ( Korea Południowa), Chopina w Gaming (Austria), Witolda Lutosławskiego „Łańcuch X” w Warszawie, Krystyny Jamroz w Busku Zdroju, Mozartowskim w Warszawie, Adama Didura w Sanoku, , „Viva il Canto” w Cieszynie, „Ave Maria” w Czeladzi, Muzyki Organowej w Gliwicach, Letnich Spotkaniach Kameralnych Drezdenko, Krzyż Wielkopolski , Muzyki Sakralnej Stanisława Moniuszki w Warszawie, Muzyki Polskiej w Krakowie, Dniach Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem.

W 2011 roku występowała na deskach Opery Śląskiej w przedstawieniu „Suor Angelica” G. Pucciniego, pod batutą Michała Klauzy, w reżyserii Wiesława Ochmana. W 2015 roku debiutowała w partii Orfeusza w operze „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka pod batutą Jerzego Dybała w reżyserii Tadeusza Konwińskiego. Współpracowała z Operą
Śląską kreując między innymi role: Mercedes w „Carmen” G. Bizeta, Suzuki w „Madama Butterfly” G. Pucciniego, Curre, Preziosille w „La forza del destino” G. Verdiego, Czipre w operetce „Baron Cygański” J. Straussa. Kreowała rolę Marii Wodzińskiej w premierowym spektaklu „Czekając na Chopina” w reżyserii Michała Znanieckiego. W lutym 2022 roku debiutowała na scenie Narodowego Divadla Moraveskoslozkego w
Ostravie wykonując partie solową (Nasstasja) w premierowym spektaklu – „Verlobung in Traum” H. Krasa. Od 2022 roku współpracuje także z Warszawską Operą Kameralną wykonując między innymi partie wokalne w operach: H. Purcella „Dydona i Eneasz” (Sorceress), G.C Menottiego „Medium” (Madame Flora). Podczas koncertu inaugurującego sezon 2019/2020 Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie wykonała partię Broni w operze St. Moniuszki „Hrabina”.

Reprezentowała miasto Katowice w Korei Południowej uczestnicząc w „World Opera Gala Concert” w Daegu Opera Haus. Brała udział w „Nocy Muzeum” w Sali Koncertowej NOSPR wykonując „Trzy poematy do
słów Jana Kasprowicza” Karola Szymanowskiego. Dokonuje nagrań dla Polskiego Radia Katowice oraz Studio Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Współpracuje z „Katowice Miasto Ogrodów”. Wykonuje także repertuar oratoryjno-kantatowym. Do tej pory śpiewaczkę można było usłyszeć między innymi w takich dziełach jak: G.B. Pergolesi „Stabat Mater”, W.A. Mozart „Requiem”, „Msza Koronacyjna”, „Wielka Msza c-moll”, A. Vivaldi „Gloria”, „Magnificat” , „Stabat Mater”, G.F. Händla „Mesjasz”, J. S. Bach kantata „Geist und
Seele”, L.van Beethoven „IX Symfonia”, K. Jenkins „Msza o Pokój”, Roger Moreno Rathgeb „Requiem dla Auschwitz”, A. Dvoraka „Requiem”, G. Verdiego „Requiem”, S. Moniuszko „Msza Des-dur”, „Msza Es-dur”, Litania „Ne memineris”, kantata „Milda”, „Requiem” Józefa Kozłowskiego, „Symfonia Niepodległości” Sebastiana Perłowskiego.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich i warsztatach wokalnych m.in. u Stefanii Toczyskiej, Iwony Hossy, Olgi Pasiecznik, Wiesława Ochmana, Ryszarda Karczykowskiego. Ukończyła kurs Pierwszej Europejskiej Akademii Operowej w Operze Śląskiej. Współpracowała między innymi z Symfoniczną Orkiestrą Koreańską, Janackovą Filharmonią w Ostravie, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie,Orkiestrą Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej ( MACV), Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestrą Miasta Tychy Aukso, Filharmonią Krakowską, Filharmonią Śląską, Filharmonią Świętokrzyską, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Wałbrzyską, Filharmonią Zabrzańską , Orkiestrą Opery Nova w Bydgoszczy. Występowała pod batutą między innymi: Bassema Akiki, Mirosława Jacka Błaszczyka, Francesco Bottigliero, Massimiliano Caldi, Sławomira Chrzanowskiego, Jerzego Dybała, Heiko Mathiasa Förster , Jana Wincentego Hawel, Roberta Kabary, Michała Klauzy, Jerzego Kłoska, Jakuba Kontza, Floriana Krumpocka, Marka Mosia, Sebastiana Perłowskiego, Marka Sedyvy, Adama Sedlickyego, Riccardo M Sahiti, Marcina Sompolińskiego Piotra Sułkowskiego , Macieja Tworka, Dirka Vermeulena.

×
×

Koszyk

Skip to content