Sylwia Stępień
Z wyróżnieniem ukończyła studia wokalno-aktorskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Guildhall School of Music and Drama w Londynie.
W sezonie 2023/2024 artystka zadebiutuje w roli Vagaus w scenicznej wersji oratorium „Judyta Triumfująca” A.Vivaldiego w Warszawskiej Operze Kameralnej. Związana z Warszawską Operą Kameralną od 2018 roku debiutując w roli Amora w operze „Orfeusz i Eurydyka” Glucka, a następnie pracując na stanowisku artysty zespołu wokalnego pod kierownictwem prof. Krzysztofa Kusiela-Moroza.
W sezonie 2022/2023 młoda sopranistka zadebiutowała w roli Galatei w operze Händla „Acis i Galatea” w Polskiej Operze Królewskiej oraz w roli Jenny w musicalu „The Company Stephena” Sondheima w reżyserii Michała Znanieckiego na deskach Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej.
W rolę Amora wcieliła się ponownie podczas 29. Bydgoskiego Festiwalu Operowego (2023) oraz wykonując wersję koncertową opery w Filharmonii Narodowej i Filharmonii w Szczecinie pod batutą Stefana Plewniaka (J.J.Orliński – Orfeusz, Natalia Kawałek – Eurydyka).
Młoda sopranistka współpracuje z orkiestrą barokową Capella dell’Ospedale della Pieta oraz Il Giardino d’amore pod kierownictwem muzycznym Stefana Plewniaka. Ponadto miała okazję występować pod batutą tak wybitnych dyrygentów, jak: Andrea Marcon (Barbican Cantre, Londyn), Dirk Vermeulen, Benjamin Bayl, Kuba Wnuk, Marcin Sompoliński, Krzysztof Garstka. Brała udział w produkcjach takich reżyserów, jak: Magdalena Piekorz, Michał Znaniecki, Beata Redo-Dobber, Natalia Kozłowska, Deda Cristina Colonna, Tomasz Cyz.
Swoje umiejętności wokalno-aktorskie doskonaliła biorąc udział w kursach mistrzowskich m.in. International Summer Academy Mozarteum w Salzburgu (prof. Helena Łazarska), PragWienBudapest Internationale Sommerakademie w Wiedniu i Jennersdorf (dwukrotna stypendystka), Guildhall School of Music and Drama (Renee Fleming, Ruby Philogene, Florence Daguerre de Hureaux).
Będąc na drugim roku studiów zadebiutowała w roli Tytanii w „Śnie nocy letniej Brittena” w ramach współpracy Uniwersytetu F. Chopina z Teatrem Wielkim – Operą Narodową oraz śpiewała w zespole Guildhall Consort pod batutą Eamonna Dougana.
Laureatka III nagrody głównej w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Renaty Tebaldi w San Marino (2022), Nagrody Specjalnej w I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Viva Calisia, II nagrody głównej podczas Spring Baroque Festival Competition w Cheltenham (2017) oraz dwóch Nagród Specjalnych na II Międzynarodowym Konkursie im. Gulio Perottiego w Ueckermunde.