Ułatwienia dostępu

8 marca 2025 18:00


Program

A.Piazzolla „Libertango” z filmu „Frantic” (arr. H.F. Tabęcki)
H. Hupfield – „As time goes by” z filmu „Casablanca” (arr. H.F. Tabęcki)
N. Rota – „A time for us” z filmu „Romeo i Julia” (arr. H.F. Tabęcki)
F. Lai – „Where do I Begin?” z filmu „Love story” (arr. H.F. Tabęcki)
H.F. Tabęcki – „Lejdistango” z filmu „Lejdis”
Suita na motywach z filmu „Titanic” (arr. H.F. Tabęcki)
H. Zimmer – „Now we are free” z filmu „Gladiator” (arr. H.F. Tabęcki)
„Suita awanturnicza” (arr. H F. Tabęcki)
Suita sensacyjna” (arr. H.F. Tabęcki)
P. Pasek, J. Paul – Never Enough (art. H.F. Tabęcki)
Suita na motywach muzyki filmowej Ennio Morricone (arr. H.F. Tabęcki)
Suita na motywach z filmu „Ojciec chrzestny” (arr. H.F. Tabęcki)
T. Newman – tytułowa piosenka z filmu „Skyfall” (arr. H.F. Tabęcki)
„Suita bohaterska” (arr. H.F. Tabęcki)
„Suita na dobranoc” (arr. H.F. Tabęcki)

Wykonawcy

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej

Anna Ozner – wokal

Hadrian Filip Tabęcki – fortepian, aranżacje

Leszek Mieczkowski – dyrygent

Opis

W Dzień Kobiet zapraszamy Państwa do wyjątkowej przygody z muzyką filmową. Orkiestrę Symfoniczną FL poprowadzi Leszek Mieczkowski. Solistami będą Anna Ozner oraz Hadrian Filip Tabęcki.

W filmie „Frantic” Romana Polańskiego utwór ten idealnie oddaje atmosferę zagubienia i niepewności, towarzyszącą bohaterowi. Następnie usłyszymy melodię, która stała się niemal synonimem romansu i nostalgii – „As Time Goes By” z „Casablanki”. Ta subtelna kompozycja to nie tylko muzyczne tło historii miłosnej, która przetrwała próbę czasu, ale też jedna z najbardziej rozpoznawalnych melodii w historii kina, zapamiętana dzięki kreacjom Humphreya Bogarta i Ingrid Bergman.

Nie zabraknie także wzruszającego tematu „A Time for Us” Nino Roty, który towarzyszył tragicznej miłości Romea i Julii w filmie Franco Zeffirellego. To jedna z najpiękniejszych melodii, jakie powstały z myślą o wielkim ekranie – pełna liryzmu, przenosząca nas do świata młodzieńczych uczuć, które muszą zmierzyć się z trudną rzeczywistością. Z kolei „Mesecina” Gorana Bregovića to eksplozja bałkańskiej energii. W filmie „Underground” Emira Kusturicy staje się hymnem dzikiej radości i buntu, pełnym żywiołowości i nieokiełznanego temperamentu, który doskonale oddaje klimat tego surrealistycznego dzieła. Przeniesiemy się także do starożytnego Rzymu dzięki muzyce Hansa Zimmera z filmu „Gladiator”, gdzie główny bohater walczy nie tylko o życie, ale także o sprawiedliwość.

Na zakończenie usłyszymy „Where do I Begin?” – temat z „Love Story”, opowieści o miłości silniejszej niż przeciwności losu. Delikatna melodia Francisa Lai, pełna czułości i melancholii, jest kwintesencją romantyzmu, który chwyta za serce nawet po wielu dekadach od premiery filmu.

decorative-image
sygnet z logo

Newsletter

Dołącz do naszego newslettera i bądź kulturalnie na bieżąco.