Artysta z wiolonczelą

Konrad Komusiński

Ukończył Liceum Muzyczne w Krośnie w klasie gry na wiolonczeli u nauczyciela W. Pelczara. Studia wyższe odbył na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli dr hab. D. Imiełowskiej. Studia podyplomowe odbył w kierunku gry na wiolonczeli w Shenandoah University Conservatory w klasie prof. J. Tryczyńskiego.

W latach 2008-2018 brał udział w regularnych kursach pedagogicznych związanych z filozofią i metodą nauczania Suzuki organizowane przez Suzuki Association of Américas USA.

Jako muzyk-wiolonczelista współpracował m. in. jako: wiolonczelista tutti w The National Lebanese Symphony Orchestra w Bejrucie, drugi wiolonczelista w orkiestrze kameralnej Millennium of Monterrey, nauczyciel i kierownik sekcji wiolonczelowej w orkiestrze młodzieżowej Escuela de Artes Musicales, kierownik katedry wiolonczelowej w Conservatorio de Música Montemorelos, nauczyciel gry na wiolonczeli i dyrygent w orkiestrze młodzieżowej American Institute of Monterrey, wiolonczelista tutti w Orquesta Sinfónica de la Universidad Autónoma de Nuevo León, wiolonczelista w zespole kameralnym: duet perkusja/wiolonczela Mandela Duet, nauczyciel akademicki w Nobis Pacem Academy, asystent dyrektora i nauczyciel wiolonczeli w Estudio Cello Suzuki en Monterrey, wiolonczelista w zespole kameralnym Noodus Ensamble, wiolonczelista/solista w stanowej instytucji artystycznej „Conarte”, pierwsza wiolonczela w Orquesta de Cámara Consort de Monterrey, pierwsza wiolonczela w La Orquesta Filarmónica del Desierto, wiolonczelista tutti w Sinfonica Verum, pierwsza wiolonczela w Filarmonia de Madrid.

Jest laureatem wielu nagród, m. in.: III miejsce podczas Narodowego Konkursu Muzyki Kameralnej we Wrocławiu (1993), I miejsce na Bach Festival, laureat w interpretacji 6 Suit J. S. Bacha i rok później laureat w interpretacji koncertowej D. Kabalewskiego „Koncert D-dur na wiolonczelę solo” podczas Shenandoah Conservatory Concerto Competition (2003), Specjalne wyróżnienie dla szkoły wiolonczelowej Estudio Cello Suzuki założonej przez Marię De Alba i Konrada Komusińskiego, wystawione przez Asociación Mexicana del Método Suzuki (2002).