Aleksandra Turalska

Ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dr Violetty Narywskiej oraz prof. Hanny Michalak, otrzymując w roku 2011 dyplom z wyróżnieniem. Po zakończeniu edukacji rozpoczęła bogatą działalność artystyczną – zarówno solową jak i kameralną.

Od wielu lat współpracuje z prestiżowymi europejskimi zespołami takimi jak Collegium Vocale Gent pod dyrekcją Philippe Herreweghe, Collegium 1704 w Pradze pod dyrekcją Václava Luksa, Gli Angeli Genève pod dyrekcją Stephana MacLeoda, a w Polsce z zespołem Wrocław Baroque Ensemble prowadzonym przez Andrzeja Kosendiaka oraz Ars Cantus pod kierownictwem artystycznym Tomasza Dobrzańskiego. W 2012 dołączyła do grona Śpiewaków Chóru Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu prowadzonego przez Agnieszkę Franków-Żelazny.

Brała udział w licznych koncertach, wykonując partie solowe m.in. w Pasji wg św. Jana J.S. Bacha, kantacie scenicznej Carmina Burana C. Orffa oraz Mszy Koronacyjnej W. A. Mozarta. Brała udział w Koncercie Dyplomantów w Filharmonii Pomorskiej, wykonując wraz z tamtejszą Orkiestrą pod batutą Jerzego Swobody Koncert na sopran z orkiestrą R. Gliere’a. 

Na deskach Sceny Kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy zadebiutowała partią Belindy w  studenckim przedstawieniu „Dydona i Eneasz” H. Purcella. Wystąpiła również jako Zuzanna w dyplomowym przedstawieniu „Wesele Figara” W. A. Mozarta podczas IV Operowego Forum Młodych. 

W swoim dorobku posiada liczne nagrania CD, m.in. War Requiem B. Brittena nagrane wraz z Chórem NFM i Gabrieli Consort & Players pod kierownictwem Paula McCreesha (w 2014 płyta otrzymała nagrodę BBC Music Magazine Award); Requiem A. Dvořáka wraz z Collegium Vocale Gent pod kierownictwem Philippe Herreweghe; 17th-century Sacred Music in Wrocław nagrane wraz z Gli Angeli Genève, Concerto Palatino oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową  pod kierownictwem Stephana MacLeoda (płyta otrzymała nagrodę International Classical Music Awards 2019); nagrania utworów B. Pękiela, M. Mielczewskiego oraz S.S. Szarzyńskiego wraz z Wrocław Baroque Ensemble prowadzonym przez Andrzeja Kosendiaka (płyta Marcin Mielczewski II w 2019 roku została nagrodzona FRYDERYKIEM w kategorii Album Roku Muzyka Dawna). Nagrała również partie solowe na płytach Astrolabium Sings Bembinow oraz Magnificat Martina Palmeri – obie pod kierownictwem Kingi Litowskiej.