Camerata Vistula


Sobota, 18 lipca 2020, godz. 17:00
Bilety – wstęp wolny

 

Ten koncert już się odbył.



Na wszystkie koncerty bezpłatne z cyklu „Czas to miłość...” uczestnicy zobowiązani są do wypełnienia i przyniesienia ze sobą na dany koncert oświadczenia dotyczące stanu epidemiologicznego. Wynika to z wytycznych Ministerstwa Kultury i Dzedzictwa Narodowego.

POBIERZ OŚWIADCZENIE

Czas to Miłość
W hołdzie Prymasowi Tysiąclecia w roku beatyfikacji

Camerata Vistula
Konstanty Andrzej Kulka – skrzypce
Andrzej Gębski – skrzypce
Andrzej Wróbel – wiolonczela
Karol Furtak – prowadzenie koncertu

Program:
F. Geminiani – Affetuoso, Gigua
K. Lipiński – Polonez op. 9 nr 3
K. Lipiński – Fantazja na motywach z opery „Krakowiacy i górale” Stefaniego op. 33
K. Lipiński – Wariacje na tematy z opery „Kopciuszek” Rossiniego op. 11
 

W ramach cyklu koncertów „Czas to miłość” po raz kolejny wracamy do kaplicy w Muzeum Zamoyskich w Kozłówce. Tym razem wystąpi dla Państwa muzycy z zespołu kameralnego Camerata Vistula oraz Konstanty Andrzej Kulka. Zespół ten powstał w roku 1985 z inicjatywy muzyków Warszawskiej Opery Kameralnej. Impulsem do powstania zespołu była tęsknota za graniem muzyki kameralnej. Pierwotnie był to kwintet, aktualnie w skład zespołu wchodzą: Andrzej Wróbel – wiolonczela, kierownictwo artystyczne, Andrzej Gębski – skrzypce, Gwidon Ciężarek – skrzypce, Grzegorz Chmielewski – altówka, Elżbieta Piwkowska – wiolonczela, Radosław Nur – kontrabas. W Kozłowieckiej Kaplicy wystąpią Andrzej Wróbel oraz Andrzej Gębski.

Konstanty Andrzej Kulka to skrzypek urodzony w 5 marca 1947 roku. Naukę gry na instrumencie zaczął w wieku 8 lat. Od roku 1966 koncertował już na obu półkulach (we wszystkich krajach Europy, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Północnej i Południowej, Japonii oraz Australii) – zagrał ponad 1500 recitali i koncertów symfonicznych. Jako solista był gościem wielu renomowanych orkiestr. Uczestniczył w prestiżowych festiwalach muzycznych, m.in. w Lucernie, Bordeaux, Flandrii, Berlinie, Pradze, Barcelonie, Brighton, Warszawie. Szczególne miejsce w tournées artystycznych skrzypka zajmują występy z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej, z którą w 1971 odbył najdłuższą podróż po krajach Afryki i Azji oraz po Australii.

Francesco Geminiani to włoski kompozytor barokowy, skrzypek i teoretyk muzyki. Był wirtuozem tego instrumentu, jego uczniowie określali go jako Il Furibondo – szaleniec. Kompozycji uczył między innymi u Scarlattiego, Corellego.

Karol Lipiński polski wirtuoz skrzypiec, zwany „polskim Paganinim". Gry na skrzypcach uczył się od piątego roku życia. W 1799 roku jego rodzina przeniosła się do Lwowa, gdzie szybko zrobił karierę m.in. jako kompozytor, dyrygent i solista. W 1818 roku wystąpił kilkakrotnie z Niccolo Paganinim. Razem zagrali również podczas uroczystości koronacyjnych cara Mikołaja I w 1829 roku. Pod koniec lat 30., już jako artysta znany i ceniony w całej Europie, osiadł w Dreźnie. Znane są również polemiki na temat wyższości Paganiniego czy Lipińskiego, lecz trudno ich ze sobą porównywać, ponieważ przedstawiają dwa skrajne podejścia do muzyki. Pierwszy to romantyczny „demon", natomiast drugi to wytrawny klasyk.


Miejsce – Kaplica w Muzeum Zamoyskich w Kozłówce

wstęp wolny/ liczba miejsc ograniczona – obowiązkowa rezerwacja miejsc:
tel. 81 53-15-112, -118, bilety@filharmonialubelska.pl



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca
 


Partner Filharmonii