Meccore String Quartet


Sobota, 01 sierpnia 2020, godz. 17:00
Bilety – wstęp wolny

 

Ten koncert już się odbył.



Na wszystkie koncerty bezpłatne z cyklu „Czas to miłość...” uczestnicy zobowiązani są do wypełnienia i przyniesienia ze sobą na dany koncert oświadczenia dotyczące stanu epidemiologicznego. Wynika to z wytycznych Ministerstwa Kultury i Dzedzictwa Narodowego.

POBIERZ OŚWIADCZENIE


Czas to Miłość
W hołdzie Prymasowi Tysiąclecia w roku beatyfikacji

Meccore String Quartet
Wojciech Koprowski – skrzypce
Aleksandra Bryła – skrzypce
Michał Bryła – altówka
Marcin Mączyński – wiolonczela
Karol Furtak – prowadzenie koncertu

Program:
L. van Beethoven – Kwartet F-dur op.18 nr 1
L. van Beethoven – Kwartet a-moll op.132
 

Meccore String Quartet to kwartet założony w 2007 roku. Uznawany jest za jeden z najlepszych kwartetów smyczkowych w Polsce. Na swoim koncie mają wiele koncertów w Europie i za oceanem. W 2012 roku Meccore String Quartet zdobył II miejsce, nagrody za najlepsze wykonanie kwartetów klasycznych oraz obligatoryjnego utworu Bretta Deana podczas „Wigmore Hall String Quartet Competition” w Londynie. Rok wcześniej poza tytułem finalisty otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu Gii Kanczelego w Międzynarodowym Konkursie Kwartetów Smyczkowych „Premio Paolo Borciani” w Reggio Emilia. W roku 2010 kwartet został laureatem I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Weiden (II i III nagrody nie przyznano) oraz I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Maxa Regera w Sondershausen. Za liczne wyróżnienia Meccore String Quartet otrzymał również nominację do nagrody „Paszport Polityki” w kategorii muzyka poważna, m.in. za „śmiałe łamanie konwenansów i stereotypów”. Na swoim koncie mają również: cztery wydane płyty: Mozart & Beethoven: String Quartets, Szymanowski & Debussy, Edvard Grieg: String Quartets 1 & 2; Fugue EG 114, P. I. Tchaikovsky: String Quartets, Sextet „Souvenir de Florence".

Kwartety smyczkowe, które będzie można usłyszeć pochodzą z dwóch skrajnych etapów twórczości L. van Beethovena. Dzięki temu można będzie przyjrzeć się rozwojowi jego sztuki kompozytorskiej. Kwartet F-dur op. 18 nr 1 pochodzi z wczesnego cyklu sześciu kwartetów, które swoim stylem nawiązują do muzyki wiedeńskiego „papy” J. Haydna – tak zwykło się mówić o tym wielkim ojcu epoki klasycznej w muzyce. Natomiast Kwartet a-moll op. 132 pochodzi z późnego okresu twórczości kompozytora. Powstał prawie jednocześnie z końcową wersją IX Symfonii z 1824 roku i Missa solemnis z 1825 roku – krótko przed śmiercią kompozytora. Współcześni Beethovena uważali ten kwartet za dziwaczny, trudny do zrozumienia i niezwykle skomplikowany, później zaś cechy te stały się jego często podkreślanym atutem. Uważa się, że ostatni cykl kwartetów Beethovena zrewolucjonizował ten gatunek. Zbudowane są często nie z czterech, ale z większej liczby części – nawet siedmiu (op. 131). Ich forma i brzmienie były tak nowatorskie, że przez dłuższy czas były rzadko wykonywane. W niektórych fragmentach stylizowane są na muzykę wokalną (arioso, recytatyw, chorał). Beethoven wykorzystuje w nich nietypową artykulację (bariolage, sul ponticello czy col punto d’arco).

 



Miejsce – Kaplica w Muzeum Zamoyskich w Kozłówce

wstęp wolny/ liczba miejsc ograniczona – obowiązkowa rezerwacja miejsc:
tel. 81 53-15-112,-118, bilety@filharmonialubelska.pl


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca