„Czas to miłość”: Koncert kameralny (R. Perucki/ Ł. Długosz)


Sobota, 19 września 2020, godz. 18:00
Bilety – Wstęp wolny
Sala koncertowa FL

Czas to Miłość
W hołdzie Prymasowi Tysiąclecia w roku beatyfikacji

Koncert Kameralny

Roman Perucki – organy
Łukasz Długosz – flet
Karol Furtak – prowadzenie koncertu 

Program: 
J.S. Bach – Preludium i fuga Es-dur BWV 552
C.W. Gluck – „Dance of the blessed”
L. Vierne – „Preludium i Cortège” z cyklu „Piece de Fantasie”
G. Fauré – „Morceau de concours”
F. Mendelssohn-Bartholdy – Sonata nr 2 c-moll op. 65 nr 2
F. Mendelssohn-Bartholdy – „Auf Flügeln des Gesanges” op. 34 nr 2
F. Mendelssohn-Bartholdy – „Suleika” op. 34 nr 1
F. Mendelssohn-Bartholdy – Tröstung op. 71 nr 1
L. Vierne – „Carillon de Westminster”
Ł. Woś – Aria
W. Kilar – Temat z filmu „Drakula”
 

Tego wieczoru usłyszmy ciekawe połączenie dwóch instrumentów – organów i fletu. Koncert będzie mieszanką stylów i epok od baroku po muzykę współczesną. Rozpocznie go Preludium i fuga Es-dur BWV 552 J. S. Bacha z drugiego tomu „Das Wohltemperierte Klavier". Utwór powstał w Lipsku ok. 10 lat przed śmiercią kompozytora. Po nim wybrzmi „Dance of the blessed”, kompozycja z okresu klasycyzmu skomponowana przez Ch. W. Glucka na flet z towarzyszeniem organów.
Kolejne dwie pozycje programu to francuskie utwory przełomu XIX i XX wieku o dość przeciwstawnym charakterze. Pierwsza „Preludium i Cortège” L. Vierna to kompozycja wyłącznie organowa, nacechowana współczesną estetyką współbrzmień, czyli pełną dysonansów. Natomiast drugi utwór „Morceau de concours” G. Fauré'a jest kompozycją na flet i organy, która swoim charakterem zakorzeniona jest mocno w stylistyce późnoromantycznej.
Kolejne cztery utwory skomponował F. Mendelssohn-Bartholdy. Będzie to organowa Sonata nr 2 c-moll op. 65 nr 2 oraz trzy pieśni w opracowaniu na flet z towarzyszeniem organów.
„Carillon de Westminster” op. 54 nr 6 to utwór na organy napisany również przez Louisa Vierne. Opublikowanym po raz pierwszy w 1927 roku. Inspiracją do napisania tej kompozycji był kurant grany z wieży Pałacu Westminsterskiego.
Koncert zakończą dwie kompozycje muzyki współczesnej. Będzie to Aria skomponowana przez Łukasza Wosia. Muzykę Łukasza Wosia charakteryzuje romantyczny nastrój, co sprawia, że po jego utwory chętnie sięga wielu, w szczególności młodych wykonawców. Jednakże kompozytor nie stroni też od bardziej radykalnego brzmienia, a także od atonalizmu. Wieczór zakończy temat z filmu „Drakula” Francisa Forda Coppoli skomponowana przez Wojciecha Kilara.



Wstęp wolny/ liczba miejsc ograniczona – obowiązkowa rezerwacja miejsc:
tel. 81 53-15-112,-118, bilety@filharmonialubelska.pl
Informujemy, że od września 2020 r. wszystkie wydarzenia w sali koncertowej Filharmonii realizowane są w reżimie sanitarnym przewidzianym przez GIS oraz zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Uczestnicy wydarzeń zobowiązani są do stosowania się do poleceń pracowników obsługi widowni, posiadania własnej maseczki oraz dezynfekcji rąk przed wejściem na salę koncertową. Osoby zamierzające wziąć udział w koncercie zobowiązane są do wypełnienia oświadczenia epidemiologicznego, a następnie przedłożenia go pracownikom obsługi widowni przed wejściem do sali koncertowej.

Oświadczenie uczestnika wydarzenia

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca