Laureatka nagrody „Złoty Parnas 2025” jubileuszowej XX edycji Międzynarodowego Forum Pianistycznego „Bieszczady bez granic”, a także czołowych nagród na krajowych i międzynarodowych konkursach i festiwalach pianistycznych oraz kameralnych (Włochy, Hiszpania). Debiutowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej w Katowicach podczas koncertów z cyklu Estrada Młodych Wirtuozów. Zarówno jako solistka, jak i kameralistka występowała podczas festiwali o zasięgu krajowym i zagranicznym, brała udział m.in.: w XIX i XX Międzynarodowym Forum Pianistycznym „Bieszczady bez granic”, Chopin Piano Sessions w Felanitx, 43. Hudební současnost „Musicollage” w Ostrawie, 3. Wieczorach Chopinowskich na Okólniku w Warszawie, IAM Student Art. Festival, 4th European Clarinet Congress, VII Ogólnopolskim Festiwalu Promocyjnym „Sierpień Talentów”. Koncertuje w Polsce, Czechach, Belgii, Austrii, Włoszech, Chorwacji i Hiszpanii.
W jej bogatym repertuarze szczególne miejsce zajmuje muzyka francuska, twórczość fortepianowa Sergiusza Rachmaninowa (nagranie kompletu Études-Tableaux) oraz dzieła najnowsze, w tym utwory na fortepian i elektronikę. Dokonała polskich i czeskich prawykonań utworów kameralnych Gabriela Erkoreki, Jaime Padrósa oraz Kanstantsina Yaskou. W 2024 roku wystąpiła podczas debiutanckiej trasy koncertowej Paderewski Symphony Orchestra pod dyrekcją Michała Karola Szymanowskiego. W ramach XX Międzynarodowego Forum Pianistycznego „Bieszczady bez granic” jako solistka z towarzyszeniem Lwowskiej Orkiestry Kameralnej „Akademia” pod dyrekcją Igora Pylatyuka brała udział w premierowych wykonaniach II Koncertu fortepianowego na trio jazzowe i orkiestrę (2024) Konstantego Wileńskiego.
Małgorzata Anna Mokrus zajmuje się również malarstwem, pierwsza wystawa jej prac odbyła się w 2022 roku podczas koncertu DWA ŚWIATY – SZTUKA BEZ GRANIC. Obie fascynacje – muzyczną i malarską łączy prowadząc od września 2024 roku w Polskim Radiu Chopin autorski podcast wideo Muzyczne obrazy z Chopinem w tle. Cykl ten poświęcony jest zagadnieniu wyrosłej z tradycji chopinowskiej literatury fortepianowej w perspektywie szeroko pojętej korespondencji sztuk.
W 2021 roku ukazała się monografia jej autorstwa Ilustracjonizm i symbolizm „Études-Tableaux” Sergiusza Rachmaninowa (Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach), zawierająca płytę z rejestracją fonograficzną kompletu Études-Tableaux w jej interpretacji. Jest także autorką artykułów naukowych publikowanych w tomach: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 8 / Pedagogy in the Context of Present and Future Changes (Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Chorwacja 2023), Muzyka fortepianowa / Piano Music XVII (Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, 2023), Muzyczne Aliaże (Chopin University Press, Białystok–Warszawa 2024).
Pianistka wielokrotnie zapraszana była w charakterze wykonawcy i prelegenta występując w Polsce i za granicą podczas wykładów autorskich oraz konferencji naukowych, m.in. VII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Artystycznej „Ko-respondencja. Na styku sztuk” (UMFC w Warszawie – Filia w Białymstoku), Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Chopin na Kujawach i Pomorzu” (Ośrodek Chopinowski w Szafarni wraz z Fundacją Chopin w Ogrodzie Sztuk), VI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Artystycznej „Ko-respondencja. Na styku sztuk” (UMFC w Warszawie – Filia w Białymstoku), Eight International Symposium of Music Pedagogues “Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes” (Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Chorwacja), V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Ko-respondencja. Na styku sztuk” (UMFC w Warszawie – Filia w Białymstoku), II Kongresie Młodej Nauki. Międzynarodowej i multidyscyplinarnej konferencji naukowej (Uniwersytet Gdański), XIX Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Muzyka fortepianowa” (Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku), V Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów Uczelni Muzycznych (UMFC w Warszawie), I Międzynarodowej Sesji Naukowej Katedry Kameralistyki „Styl klasyczny – próba definicji” (Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach). Obok aktywności artystycznej i badawczej zajmuje się działalnością dydaktyczną i pedagogiczną w uczelni macierzystej.
W 2020 roku otrzymała stopień doktora sztuki na podstawie rozprawy doktorskiej na temat Études-Tableaux Sergiusza Rachmaninowa. Jest absolwentką studiów doktoranckich pod kierunkiem prof. dr hab. Wojciecha Świtały w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz studiów magisterskich tejże uczelni w klasie fortepianu prof. dra hab. Zbigniewa Raubo i w klasie kameralistyki prof. dr hab. Teresy Baczewskiej. Studiowała także w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu u prof. Jana Jiracka von Arnima i Alexeja Gorlatcha. Stypendystka Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz programu Kultura Polska na Świecie (Instytut Adama Mickiewicza w Warszawie). Z wyróżnieniem ukończyła Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu dr hab. Anny Góreckiej, prof. AM. Umiejętności pianistyczne doskonaliła w trakcie kursów mistrzowskiej interpretacji prowadzonych przez Lee Kum Singa, Jacques’a Rouviera, Eugena Indjica, Philippe’a Giusiano, Fumiko Eguchi, Carla Palese, Wiesława Szlachtę, Andrzeja Jasińskiego, Wiktora Mierżanowa oraz Aleksieja Orłowieckiego.
Laureatka festiwali oraz konkursów pianistycznych i kameralnych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym (Włochy, Hiszpania), m.in.: Grand Prix
VIII Rybnickiego Festiwalu Młodych Talentów im. Ireneusza Jeszki, II nagroda
III Ogólnopolskiego Forum Młodych Instrumentalistów im. Antoniego i Karola Szafranków w Rybniku, II nagroda VI Ogólnopolskiego Konkursu duetów fortepianowych
w Katowicach, I nagroda XI Concorso Internazionale Di Esecuzione Musicale Premio Citta’ Di Padova we Włoszech, II nagroda Concurs Internacional de Piano On-line Chopin Sessions Felanitx (Hiszpania), Nagroda Anny Opalińskiej Dyrektora Instytutu Polskiego w Bratysławie oraz wyróżnienie za najlepsze wykonanie koncertu fortepianowego podczas XIX Międzynarodowego Forum Pianistycznego „Bieszczady bez granic” (Sanok), Nagroda prof. dr hab. Elżbiety Wtorkowskiej J.M. Rektora AM im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy i Nagroda Specjalna Rektora AMFN dla laureata „Złotego Parnasa” XX Międzynarodowego Forum Pianistycznego „Bieszczady bez granic” oraz wyróżnienie za najlepsze wykonanie koncertu fortepianowego.